Heeft u een vraag?
06 27849882
info@dorriedriessen.nl

Het leukste wat je kunt worden is jezelf

Dorie-86-min

Therapie op maat

Kennismaking

In mijn spreekruimte of in de natuur komen we bij elkaar.

Elk therapietraject is uniek. We werken samen een traject uit wat aansluit aan jouw hulpvraag. Thema’s en klachten die aan bod kunnen komen: stress, angst, verdriet, frustratie, gebrek aan zelfvertrouwen, onzeker zijn, niet meer weten wat je eigenlijk wil in het leven, je opgebrand voelen, niet meer weten waar je energie, plezier en voldoening uithaalt, confrontatie met verlies …

babys-hand-g1f23d2b06_1920

Therapie

Welke therapie past bij jou? 

Haptonomie

ACT therapie

Natuurcoaching

Focussen

puzzle-1721464_1920

Voor wie?

  • Rouw en verlies
  • Relatieproblemen
  • Je voelt je eenzaam
  • Je vindt het moeilijk om je grenzen aan te geven
  • Je hebt last van spierspanning
  • Burn-out klachten
  • Je hebt behoefte aan ondersteuning
spierspanning 2

Agenda

Onderzoek de spierspanning

In April ben ik gestart met een onderzoek rondom spierspanning.

Alle onderzoeksresultaten heb ik samengevoegd tot een multimodale therapie. Wat houdt dit pakket in? Met aandacht voor de persoonlijke situatie wordt een therapiepakket van ongeveer 5 weken samengesteld uit o.a. spierrelaxatie, systematische desensitisatie, massage, biofeedback en cognitieve technieken.

Ik wil iedereen die aan dit onderzoek heeft meegewerkt nogmaals hartelijk bedanken.

Enkele reacties van deelnemers die aan het onderzoek hebben meegewerkt:

Hoe heb je het onderzoek ervaren?
“Heel fijn, ontspannen. Nekklachten minderde wekelijks. Oefeningen zal ik zelf voor dagelijks gebruik moeten leren in praktijk te brengen. De behandeling op de bank was rustgevend en fijn. Ik denk dat voor mij de persoonlijke coaching belangrijk is (de weg wijzen) stimuleren.”

Hoe heb je het onderzoek ervaren?
“Als héél fijn omdat nu iemand naar mij luistert. Thuis moet ik luisteren nu ontspannen. Je hebt het bij mij héél goed gedaan.”

Hoe heb je het onderzoek traject ervaren?
” de vragen vond ik verhelderend en deden me beseffen hoe ik ontspan, wat ik waardeer, dankbaar voor ben, bewustwording van mijn dagelijks functioneren.”

In welke mate werkten de  toegepaste werkvormen voor jou?
” Oefeningen zijn simpel maar werken goed. Alleen heeft het mij op dit moment minder gebracht. Dagboeken met vragen zijn duidelijk en creëert bewustwording.”

Bosbaden, neem een duik in het groen

Bosbaden – Shinrin yoku

Bostherapie

Stel je voor dat er een kosteloze therapie is die je cognitieve functioneren kan verbeteren zonder bekende bijwerkingen. In Japan is er zelfs een woord voor: Shinrin-yoku (Forestbath) en in het Nederlands vertaald in ‘Bosbaden’. Het is in Japan een door artsen voorgeschreven anti-stresstherapie waarbij mensen een aantal dagen in het bos doorbrengen om van chronische stress af te komen.

Shinrin-yoku is meer dan alleen een boswandeling, je kunt het ervaren als mediatief wandelen in het bos. Het is een ervaring die wel wordt omschreven als bostherapie. De bostherapeuten in Japan zorgen ervoor dat je al je zintuigen gebruikt en het bos ervaart op alle mogelijke manieren. De bostherapeut wijst je op de mooie bloemen, planten en bomen en laat je stilstaan. Al luisterend naar het gezang van vogels en andere geluiden neem je de bosaroma’s in je op. Je wandelt een gevarieerde route. Alle vijf de zintuigen – horen, zien, ruiken, proeven en voelen – worden geprikkeld.

Het idee om een Bosbadenpad uit te zetten is uniek. Het is uniek om op eigen initiatief en zonder therapeut de route te kunnen lopen en onderweg door prikkelende opdrachten in het hier en nu komt. Je loopt in je eigen tempo en op een moment waarop het voor jou past. De drempel om tot actie te komen en te gaan bewegen en de Bosbadenpad te lopen wordt nog lager. Uit onderzoek blijkt dat door het aanreiken van prikkelende zintuiglijke opdrachten het fysieke en mentale welzijn nog extra wordt versterkt. Kortom, door de het uitzetten van een route wordt het nog eenvoudiger om deel te nemen en zo het bewegen te stimuleren. De prikkelende zintuiglijke uitnodigingen op de bordjes geven een nog grotere boost aan je lichamelijke en fysieke gezondheid. Het derde en zeker niet onbelangrijke punt zijn de ontmoetingen die zullen ontstaan tijdens de wandeling. Je hebt de keuze om de route alleen te lopen maar ook in gezelschap van anderen. Je kunt wandelen me je gezin, je vriend(in), je collega of met je moeder. Samen meedoen verbind en versterkt de sociale contacten.

In 2022 zal op diverse plekken een Bosbadenpad worden gerealiseerd. Kijk voor de laatste opdate op

Bosbadenpad

Wandel Jezelf Gezond

Wilt u op een laagdrempelige manier in beweging komen en aan de slag gaan met positieve gezondheid? Meld u dan aan voor de cursus Wandel Jezelf Gezond

In kleine groepjes van 4 tot 8 personen wordt er onder leiding van een gecertificeerd Therapeut en Natuurcoach gewandeld.

De cursus bestaat uit 4 keer een wandeling van één uur. Elke keer komt er één thema van positieve gezondheid aan bod (welbevinden, dagelijks leven,mijn lichaam, zingeving en meedoen). Het is een leerzaam traject in positieve gezondheid en is meer dan wandelen alleen.

Door de wandelsessies komt u dichter tot u zelf en krijgt u waardevolle inzichten waarmee u aan uw eigen gezondheid kunt werken.

De wandeling is in een mooi natuurgebied, bij u in de buurt. Kijk voor de verschillende locaties en datums in de bijlage